"Komunikacja międzyludzka opiera się w głównej mierze na sztuce negocjacji. Negocjacje są jednym z najważniejszych czynników, umożliwiających osiągnięcie sukcesu i zapewnienie sobie pomyślnych kontaktów z innymi ludźmi. W codziennym życiu negocjacje przybierają różne formy, służą rozwiązywaniu konfliktów, choć większość osób sądzi, że odbywają się one tylko między kupującym i sprzedającym. Zachodzące w ostatnich latach przemiany w gospodarce wymusiły zgłębienie wiedzy na temat negocjacji i wszystkiego, co z nimi związane. Bez negocjacji praktycznie trudno mówić o profesjonalnym podejściu do wyzwań i celów stojących przed firmami czy państwami.
Negocjowanie wzajemnych stanowisk i zależności, zawieranie sojuszy i kontraktów obejmuje dzisiaj wielki obszar działalności, liczą się tak silne, jak słabe strony podejmowanych działań, zarówno tych wielkich, jak i tych mniejszych. Wiadomo, że negocjacje to bardzo trudny i skomplikowany proces podejmowania wspólnej decyzji, w którym każdy z zainteresowanych stara się doprowadzić do tego, aby strony podjęły wspólnie taką decyzję, która umożliwiłaby przede wszystkim realizację jego interesów.
Książka przedstawia istotę negocjacji handlowych oraz zasady ich prowadzenia.
W pierwszych rozdziałach opisano podstawowe pojęcia i definicje negocjacji handlowych, przedstawiono etap przygotowania do rozmów, a także skupiono się na stylach, fazach, taktykach oraz najważniejszych technikach negocjacyjnych.
W kolejnych rozdziałach części pokazano trudne, konfliktowe sytuacje negocjacyjne oraz znaczenia roli komunikacji niewerbalnej i etyki.
W końcowej części przedstawiono uwarunkowania prowadzenia rozmów na szczeblu międzynarodowym. Globalizacja działalności gospodarczej wymusza bowiem tego typu negocjacje."