00-144 Warszawa, Al. Solidarności 83/89
NIP: 7010414095, tel.: (22) 850-10-20
Autoryzacja [Płatności]
 
Szukaj
Szybkie wyszukiwanie całymi słowami wg...
dokładnie
tytułu
autora
wydawnictwa
[Zaawansowane...]


Sposoby Płatności
Koszty dostawy:
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa za pobraniem 15,50 zł
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa przelewem, kartą kredytową 11,50 zł
Kurier GLS za pobraniem, przelewem, kartą kredytową 21,00 zł


Promocje
1.RABAT 10%
obniżka: 10%
2.RABAT 50%
obniżka: 50%

2 Promocje (2)

Książki
Nowości
Hity dnia
Polecamy
Bestsellery

Katalog tematyczny
Katalog tytułowy
Katalog autorów
Katalog wydawców
Serie wydawnicze


Działy
Działy
ANGLOJĘZYCZNE
ANTYKWARIAT
APLIKACJE PRAWNICZE
ARCHITEKTURA I URBANISTYKA
AUDIOBOOKI
AUDYT
AUTOMATYKA I ROBOTYKA
BANKOWOŚĆ
BEZPIECZEŃSTWO, TERRORYZM
BHP
BIOLOGIA
BIZNES
BUDOWNICTWO I PRAWO BUDOWLANE
EKOLOGIA I OCHRONA ŚRODOWISKA
EKONOMIA
ELEKTRONIKA
ELEKTROTECHNIKA
ETYKA
FILOZOFIA
FINANSE I PRAWO FINANSOWE
GEODEZJA,GEOLOGIA,KARTOGRAFIA
GLOBALIZACJA
GMP GHP HACCP
HANDEL
HISTORIA
INFORMATYKA
INNE
KALENDARZE
MARKETING I REKLAMA
MECHANIKA
MEDIA I DZIENNIKARSTWO
MEDYCYNA
METROLOGIA
MILITARIA
NAUKI HUMANISTYCZNE
NAUKI MATEMATYCZNE
NAUKI ŚCISŁE
NIERUCHOMOŚCI
PEDAGOGIKA
PODATKI I PRAWO PODATKOWE
PODRĘCZNIKI
POLITOLOGIA
POLITYKA SPOŁECZNA,RYNEK PRACY
PORADNIKI
PRAWO
PSYCHOLOGIA
RACHUNKOWOŚĆ
REPORTAŻE, FELIETONY, WYWIADY
SAMORZĄD TERYTORIALNY
SŁOWNIKI,ENCYKLOPEDIE,JĘZYKI
SOCJOLOGIA
TANIA KSIĄŻKA
TRANSPORT I LOGISTYKA
TURYSTYKA I HOTELARSTWO
UBEZPIECZENIA
UNIA EUROPEJSKA
WIELKA PROMOCJA
WYDAWNICTWO C.H.BECK
ZARZĄDZANIE


Logowanie
Pseudonim/Login:
Hasło:

[ Zapomniałeś hasło? ]


Members List Zarejestrowani:
arrow Ostatnio dołączył:  tomasz.listwan@wp.pl
arrow Razem: 9804

visitors Odwiedziny:
arrow Goście: 339
arrow Członkowie: 0
arrow Razem: 339

signup
Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz zarejestrować się klikając tutaj


Języki
Wybierz język:

English Polish


MIĘDZY OCZEKIWANIAMI A RZECZYWISTOŚCIĄ. POSTRZEGANIE NAUCZYCIELI PRZEZ GIMNAZJALISTÓW
 

HALINA GUZY-STEINKE HALINA GUZY-STEINKE - Inne książki
26,15 zł 23,54 zł
zawiera 5% VAT
(Cena netto: 22,42 zł)
(RABAT 10%)

MIĘDZY OCZEKIWANIAMI A RZECZYWISTOŚCIĄ. POSTRZEGANIE NAUCZYCIELI PRZEZ GIMNAZJALISTÓW

Wprowadzenie
Szkoła w pedagogice społecznej, jako obszar oglądu badawczego i namysłu teoretycznego, była obecna zawsze. W tym podejściu pedagogiki społecznej szkoła była instytucją, w której szczególne znaczenie miały wzajemne relacje nauczyciela i ucznia (Radlińska, Kamiński, Kowalski, Wroczyński)1. W zmieniającej się współczesnej rzeczywistości, która w znaczący sposób rzutuje na relacje międzyludzkie, relacje nauczyciela i ucznia są płaszczyzną nieustannych dociekań i refleksji, tym bardziej, że podejścia normatywne budzą wiele dyskusji zarówno wśród teoretyków, jak i praktyków. Teoretycy podkreślają powinności związane z rolami społecznymi, jednocześnie wskazując na złożoność rzeczywistości, w której są pełnione. Praktycy zarzucają teoretykom oderwanie od rzeczywistości i idealizm w wytyczaniu zadań edukacyjnych i wychowawczych. Szkoła to niewątpliwie trudny obszar badawczy, ponieważ dotyczy żywej tkanki jaką jest środowisko nauczycieli i uczniów.
Szkoła to środowisko, w którym uczeń podlega interakcjom, różnego rodzaju oddziaływaniom, które przyjmuje świadomie lub nieświadomie. Jednym z mierników rzeczywistości szkolnej są właśnie relacje między uczestnikami procesu edukacyjnego i wychowawczego. Dlatego szkoła powinna stać się miejscem wszelkiego, ciągle aktualizowanego oglądu badawczego. Tym bardziej, że współczesny świat podlega tak różnorodnym, szybkim zmianom, obejmującym także system edukacji, że badania prowadzone na tej płaszczyźnie ulegają dezaktualizacji.
Środowisko wychowawcze szkoły może być analizowane w wieloraki sposób; w aspekcie organizacji procesu wychowawczego, współpracy z siłami społecznymi środowiska lokalnego, całościowego systemu edukacji lub w mikroskali - treści programowych lub w aspekcie wzajemnych oczekiwań i sposobów postrzegania w trakcie interakcji podmiotów procesu nauczania. To ostatnie stanowisko jest stanowiskiem podstawowym dla niniejszych rozważań. W sytuacjach społecznych, jakie tworzy środowisko wychowawcze szkoły, podstawowym czynnikiem jego funkcjonowania powinny być wzajemne relacje partnerów, w tym także próba postawienia się w (przyjęcia) roli partnera [Gurycka 1979, 1999; Przecławska 1993; Kawula 1999; Nowicka 2002; Konarzewski 2002]. Niniejsza praca odwołując się do założeń interak-cjonizmu symbolicznego, w którym każdy z partnerów interakcji ma prawo, a nawet obowiązek przyjmować rolę partnera i interpretować jego komunikat, jest próbą pokazania w jaki sposób jeden z partnerów interakcji - uczniowie, spostrzegają swoich nauczycieli. Stanowisko to zakłada, że zarówno nauczyciele są zainteresowani pomyślnymi efektami własnej pracy dydaktyczno-wychowawczej, jak również uczniom nie jest obojętna sytuacja wychowawcza, w której są jednymi z aktorów.

Spis treści


ISBN: 978-83-89163-34-9
Książkę znajdziesz w działach:
PEDAGOGIKA
145 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2007
Poleć znajomemu
Zgłoś błąd

Średnia ocen: brak ocen
Czytaj recenzje (0)
Dodaj recenzję

Wróć

Koszyk
Twój koszyk jest pusty

Data aktualizacji bazy: 23.09.2021 14:33
książek w bazie: 39709


Naukowa

  Zapraszamy do naszej księgarni internetowej ekonomiczna24.osdw.pl
Księgarnia EKONOMICZNA Kazimierz Leki Sp. z o.o.

 


Facebook
Teraz nie ma zawartości dla tego bloku.


Licznik




Copyright © 2004-2021 Księgarnia NAUKOWA e-mail: naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.  rss
Uprzejmie informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies. Pozostawanie na niej oznacza wyrażenie zgody na korzystanie z plików cookies. Więcej w polityka prywatności.