00-144 Warszawa, Al. Solidarności 83/89
NIP: 7010414095, tel.: (22) 850-10-20
Autoryzacja [Płatności]
 
Szukaj
Szybkie wyszukiwanie całymi słowami wg...
dokładnie
tytułu
autora
wydawnictwa
[Zaawansowane...]


Sposoby Płatności
Koszty dostawy:
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa za pobraniem 15,50 zł
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa przelewem, kartą kredytową 11,50 zł
Kurier GLS za pobraniem, przelewem, kartą kredytową 21,00 zł


Promocje
1.RABAT 10%
obniżka: 10%
2.RABAT 50%
obniżka: 50%

2 Promocje (2)

Książki
Nowości
Hity dnia
Polecamy
Bestsellery

Katalog tematyczny
Katalog tytułowy
Katalog autorów
Katalog wydawców
Serie wydawnicze


Działy
Działy
ANGLOJĘZYCZNE
ANTYKWARIAT
APLIKACJE PRAWNICZE
ARCHITEKTURA I URBANISTYKA
AUDIOBOOKI
AUDYT
AUTOMATYKA I ROBOTYKA
BANKOWOŚĆ
BEZPIECZEŃSTWO, TERRORYZM
BHP
BIOLOGIA
BIZNES
BUDOWNICTWO I PRAWO BUDOWLANE
EKOLOGIA I OCHRONA ŚRODOWISKA
EKONOMIA
ELEKTRONIKA
ELEKTROTECHNIKA
ETYKA
FILOZOFIA
FINANSE I PRAWO FINANSOWE
GEODEZJA,GEOLOGIA,KARTOGRAFIA
GLOBALIZACJA
GMP GHP HACCP
HANDEL
HISTORIA
INFORMATYKA
INNE
KALENDARZE
MARKETING I REKLAMA
MECHANIKA
MEDIA I DZIENNIKARSTWO
MEDYCYNA
METROLOGIA
MILITARIA
NAUKI HUMANISTYCZNE
NAUKI MATEMATYCZNE
NAUKI ŚCISŁE
NIERUCHOMOŚCI
PEDAGOGIKA
PODATKI I PRAWO PODATKOWE
PODRĘCZNIKI
POLITOLOGIA
POLITYKA SPOŁECZNA,RYNEK PRACY
PORADNIKI
PRAWO
PSYCHOLOGIA
RACHUNKOWOŚĆ
REPORTAŻE, FELIETONY, WYWIADY
SAMORZĄD TERYTORIALNY
SŁOWNIKI,ENCYKLOPEDIE,JĘZYKI
SOCJOLOGIA
TANIA KSIĄŻKA
TRANSPORT I LOGISTYKA
TURYSTYKA I HOTELARSTWO
UBEZPIECZENIA
UNIA EUROPEJSKA
WIELKA PROMOCJA
WYDAWNICTWO C.H.BECK
ZARZĄDZANIE


Logowanie
Pseudonim/Login:
Hasło:

[ Zapomniałeś hasło? ]


Members List Zarejestrowani:
arrow Ostatnio dołączył:  Zuza1505
arrow Razem: 9811

visitors Odwiedziny:
arrow Goście: 248
arrow Członkowie: 0
arrow Razem: 248

signup
Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz zarejestrować się klikając tutaj


Języki
Wybierz język:

English Polish


OBSZARY KREATYWNOŚCI CREATIVE SYNTAX JAKO CZYNNIK OŻYWIANIA ŚRÓDMIEŚĆ WYBRANE ZAGADNIENIA
 

DOMINIKA PAZDER DOMINIKA PAZDER - Inne książki
270,00 zł 243,00 zł
zawiera 5% VAT
(Cena netto: 231,43 zł)
(RABAT 10%)

OBSZARY KREATYWNOŚCI CREATIVE SYNTAX JAKO CZYNNIK OŻYWIANIA ŚRÓDMIEŚĆ WYBRANE ZAGADNIENIA

Poruszone w pracy zagadnienia dotyczą roli kreatywności w ożywianiu obszarów śródmiejskich. Podstawą przyjętych rozważań jest rozumienie kreatywności w sposób bardzo szeroki, oznaczający gotowość do niekonwencjonalnej, elastycznej interpretacji zmieniających się uwarunkowań i inŞnowacyjnego zarządzania miastem. Kreatywność może być wykorzystana jako instrument równoważący rozwój społeczny i ekonomiczny. Założeniem wyznaczania obszarów kreatywności jest aktywizacja dzielnic śródmiejskich przez wykorzystanie ich niepowtarzalnego charakteru do rozwoju innowacyjnych gospodarki doznań i ekonomii przeżyć. Celem pracy jest zwrócenie uwagi na konieczność tworzenia w przestrzeni śródmiejskiej miejsc ożywiających życie społeczne, czyli scenograficznego tła miejskiego życia, w wyniku kreowania określonych afordancji mających wpływ na choreografię miasta. W badaniach zastosowano wielokryterialną autorską metodę badawczą, ujmującą poruszaną problematykę w aspektach przestrzenno-kompozycyjnym, semantyczno-percepcyjnym, a także społeczno-ekonomicznym. Skoncentrowano się na warstwie przestrzennej i znaczeniowej kreacji wysokiej jakości i atrakcyjności przestrzeni publicznych śródmieścia. Kontekst przestrzenny kreatywności definiowany jest przez jakość kompozycyjną, przystępność przestrzenną i przyjazność funkcjonalną. Kontekst kulturowy zaś determinują cechy takie jak tożsamość i specyfika miejsca, a także walory materialne i symboliczne. Wysoka jakość przestrzeni śródmiejskiej oznacza, według autorki, zapewnienie wygody i komfortu użytkowania, a także atrakcyjności i właściwego poziomu estetycznego. Atrakcyjność w tym ujęciu wyrażona jest jakościami przestrzennymi, funkcjonalnymi, społecznymi i ekonomicznymi, które są zapisane w formie wizualnej przestrzeni. Do zapewnienia odpowiedniej atrakcyjności i żywotności śródmieścia może przyczynić się wyznaczanie obszarów kreatywności - creative syntax, w których niezbędne jest stałe zapewnianie czynnika nowości, stymulującego aktywność i kreatywność. Poszukiwanie równowagi między ochroną lokalnej specyfiki i unikatowości przestrzeni a równoczesnym pozostawieniem jej niedopowiedzianej i otwartej semantycznie może okazać się bardzo inspirujące dla twórczości i stymulujące w zakresie rozwoju kreatywności. Badania dotyczą trzech zakresów problemowych: (1) rozpoznania i wyznaczenia przestrzennego w obrębie śródmieść badanych miast obszarów kreatywności - creative syntax ze względu na występowanie cech uznanych przez autorkę za warunkujące kreatywność i w obrębie których możliwe jest wyznaczenie sekwencyjnego systemu oferty drogi; (2) analizy porównawczej w zakresie wyznaczonych obszarów kreatywności - creative syntax i systemu ich powiązań w celu identyfikacji podobieństw i różnic w odniesieniu do trzech badanych przypadków miast; (3) wyznaczenia dla trzech przypadków studialnych miast, w ramach obszarów kreatywności - creative syntax, sekwencyjnego systemu oferty drogi, dla którego dokonana została ocena wartości przestrzenno-emocjonalnych w odniesieniu do przyjętych wyznaczników kompozycyjno widokowych i wyróżników wrażeń. Na tym poziomie badań przeprowadzono także oceny stopnia atrakcyjności drogi w różnych zakresach jakości (instrumentalnej, doznaniowej i semantycznej), z odniesieniem do narzędzia marketingowego - AIDAS (attention, interest, desire, action, satisfaction). W wyniku wielokryterialnej oceny sekwencyjnego systemu oferty drogi sformułowane zostały pożądane kierunki działań rozwojowych w zakresie wykorzystania przestrzeni atutowej do tworzenia kreatywnej przestrzeni publicznej oraz wykorzystania przestrzeni deficytowej dotworzenia miejsc - ognisk przestrzenno-społecznej aktywności o określonym terminie przydatności, przyczyniających się do ożywienia przestrzeni śródmiejskiej i jej społeczno-ekonomicznej aktywizacji. Obszary kreatywności - creative syntax, które w skali śródmieścia przez układ powiązań wzmacniają swoją rolę na zasadzie synergii, mogą przyczyniać się do rozszerzenia oferty afordancji, wzmagając doznania emocjonalne związane z przeżywaniem przestrzeni, artykułując tożsamość miejsc lub nadając im nową definicję. Aktywizacja społeczna rozumiana jest przez autorkę jako tworzenie okazji - zachęt przestrzennych do przebywania i życia w dzielnicach śródmiejskich i współuczestniczenia w tworzeniu miejsc. Dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu potencjału kreatywnego mogą one pobudzać do działań, inspirować i edukować, wpływając na ożywienie śródmiejskiej przestrzeni publicznej.

Spis treści


ISBN: 978-83-7775-523-5
Książkę znajdziesz w działach:
ARCHITEKTURA I URBANISTYKA
275 stron
format: A4
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018
Poleć znajomemu
Zgłoś błąd

Średnia ocen: brak ocen
Czytaj recenzje (0)
Dodaj recenzję

Wróć

Koszyk
Twój koszyk jest pusty

Data aktualizacji bazy: 14.10.2021 17:45
książek w bazie: 39517


Naukowa

  Zapraszamy do naszej księgarni internetowej ekonomiczna24.osdw.pl
Księgarnia EKONOMICZNA Kazimierz Leki Sp. z o.o.

 


Facebook
Teraz nie ma zawartości dla tego bloku.


Licznik




Copyright © 2004-2021 Księgarnia NAUKOWA e-mail: naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.  rss
Uprzejmie informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies. Pozostawanie na niej oznacza wyrażenie zgody na korzystanie z plików cookies. Więcej w polityka prywatności.