 |
Szukaj |
 |
 |
Sposoby Płatności |
 |
 |
Koszty dostawy: | • Poczta Polska, przesyłka priorytetowa za pobraniem 15,50 zł | • Poczta Polska, przesyłka priorytetowa przelewem, kartą kredytową 11,50 zł | • Kurier GLS za pobraniem, przelewem, kartą kredytową 21,00 zł |
|
|
 |
 |
 |
Promocje |
 |
 |
1. | RABAT 10% | | obniżka: 10% | 2. | RABAT 50% | | obniżka: 50% |
(2)
|
|
 |
 |
 |
Książki |
 |
 |
Działy |
 |
 |
Logowanie |
 |
 |
[ Zapomniałeś hasło? ]
Zarejestrowani:
Ostatnio dołączył: Vikster
Razem: 9772
Odwiedziny:
Goście: 274
Członkowie: 0
Razem: 274
 Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz zarejestrować się klikając tutaj
|
|
 |
 |
 |
Języki |
 |
|  |
red.KATARZYNA ŻUKROWSKA - Inne książki
|
26,25 zł
23,63 zł
zawiera 5% VAT
(Cena netto: 22,50 zł)
(RABAT 10%)
FAIR TRADE W GLOBALIZUJĄCEJ SIĘ GOSPODARCE
Fair trade to zorganizowany ruch społeczny obejmujący konsumentów, organizacje pozarządowe i firmy zaangażowane w handel międzynarodowy, którego celem jest pomoc w˙rozwoju krajom tzw. Południa. Fair trade w swych działaniach chce wyeliminować ubóstwo z˙krajów Południa przez zapewnienie im równych szans w handlu, a więc dostępu do bogatych krajów Północy. Pierwsza międzynarodowa definicja fair trade została zatwierdzona 10 lat temu, w 1999 roku. Można powiedzieć, że zarówno pojęcie, jak i ruch są relatywnie nowe. Definicja została sformułowana przez FINE - porozumienie skupiające cztery organizacje sieciowe sprawiedliwego handlu, wprowadzenie pewnych standardów i˙wytycznych, a także podniesienie jakości, efektywności i monitoringu zachowań fair trade. Stowarzyszenie stara się upowszechnić zasadę fair trade wśród polityków. W sumie zadaniem fair trade jest tworzenie nowych możliwości dla gospodarczo zorganizowanych firm w˙krajach Południa oraz działanie na rzecz przejrzystości gospodarowania i prowadzenia rachunkowości, tworzenia potencjału zwiększającego niezależność producentów, przejrzystego rozliczenia, spłaty zobowiązań i stosowania "sprawiedliwego" (godziwych) cen, równości płci, bezpiecznych warunków pracy i ochrony środowiska. Koncepcja fair trade jest mało znana i mało popularna w kręgach biznesowych, politycznych i naukowych w Polsce. Celem opracowania jest przybliżenie tego problemu polskiemu czytelnikowi. Autorzy chcą sprawdzić, na ile zasada fair trade może znaleźć poparcie w˙takich państwach jak nowe kraje członkowskie Unii Europejskiej, które są na etapie pokonywania luki rozwojowej, czy państwa byłego bloku wschodniego, których nie obejmuje się polityką fair trade, bo zakłada się, że są one na wyższym poziomie rozwoju niż kraje tradycyjnego Południ (Afryki, Azji i Ameryki Łacińskiej). Zasada fair trade znajduje odzwierciedlenie w polityce gospodarczej wielu państw, m.in. Belgii, Danii, Francji, Wielkiej Brytanii i Niemiec. Koncepcja ta ma również swoich przeciwników, którzy wskazują, że obecnie stosowana zasada fair trade zakłóca mechanizm cenowy działania rynków.
ISBN: 978-83-7378-490-1
Książkę znajdziesz w działach: HANDEL
200 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2010
|
| Poleć znajomemu
|
| Zgłoś błąd
|
| Średnia ocen: brak ocen | | | | Czytaj recenzje (0) | | Dodaj recenzję |
|

|
|
|  |
 |
Koszyk |
 |
 |
Twój koszyk jest pusty Data aktualizacji bazy: 16.04.2021 16:55książek w bazie: 40721
|
|
 |
 |
 |
Naukowa |
 |
 |
Facebook |
 |
 |
Teraz nie ma zawartości dla tego bloku.
|
|
 |
 |
 |
Licznik |
 |
|