Autorzy książki dzielą się doświadczeniami na temat wykorzystania internetowych i tradycyjnych metod zbierania danych w firmach na rynku business-to-business. Opierają się między innymi na wynikach przeprowadzonych przez siebie badań, w których uczestniczyli menedżerowie sprzedaży i marketingu.
W książce omówiono:
specyfikę badań marketingowych na rynku business-to-business,
problemy pojawiające się w trakcie projektowania badań i sposoby ich
rozwiązywania,
klasyfikację dostępnych technik badawczych ze wskazaniem ich wad i zalet,
zasady projektowania instrumentu pomiarowego (kwestionariusza,
scenariusza),
sposoby nawiązywania kontaktów z respondentami w ramach wywiadów i
badań ankietowych,
metody obserwacji i eksperymentu,
zasady przeprowadzania zogniskowanych wywiadów grupowych,
sposoby zaawansowanego przeszukiwania zasobów Internetu,
kryteria stosowane podczas oceny wartości zebranych danych,
metody przetwarzania i prezentacji wyników badań,
aspekty organizacyjne badań marketingowych.